čtvrtek 10. listopadu 2011

Dezert "Panna cotta"





Po několikáté jsem minulý týden viděla v pořadu Prostřeno dezert „Panna cotta“. A když jsem nedávno dostala chutě, říkám si proč to nezkusit. Sedla sem ke googlu a zadala název do vyhledávače. Naskočilo mi spousta receptů na tento dezert. Každý se trochu lišil, tak jsem prostě zkusila první, který tam byl.
Výsledek byl velmi chutný, tak jsem se rozhodla předat recept dál.


Panna cotta:
500ml smetany (33%)
6 lžic cukru krupice
1 balení plátkové želatiny (v jednom balení je 6plátků), nebo želatina v prášku odpovídající tomuto množství (jelikož nejsem takový talent na vaření, natož na želatinu koupila jsem raději tu plátkovou)
1 vanilkový lusk (lze použít i vanilkové cukry, ale nikdy sem s luskem nepracoval, tak jsem ho chtěla vyzkoušet)

Nachystáme si formičky, skleničky, nebo jiné mističky, do kterých směs vlijeme. Jestli budete chtít směs vyklepnout z formičky, je dobré formu trochu vymáznout olejem.
Želatinu si ponoříme do vlažné vody a necháme nabobtnat. Smetanu uvedeme k varu, přidáme cukr a mícháme, než se cukr rozpustí. Přidáme semínka z vanilkového lusku. Vypneme plotýnku, okapeme želatinu a přidáme ji do smetany. Želatina se už NESMÍ vařit.

Hotovou směs vlijeme do formiček. Měla jsem ji docela tekutou, tak jsem z toho měla strach. Ale ničeho se nelekejte, po vlití do formiček dejte výtvor do lednice. V lednici by se to mělo nechat nejméně 4hodiny.
Navrch jsem dala piškot, který po vyklepnutí byl, samozřejmě, vespod J V hrnci jsem si přihřála směs jahod a borůvek z mrazáku a polila tím bábovičku. Možností na ozdobení je mnoho, mrkněte na internet, jistě se vám nějaký recept trefí do chuti.

                                                           !!! DOBROU CHUŤ !!!


Žádné komentáře:

Okomentovat